zondag 23 december 2012

Rondeel week 2

Welk rondeel schreef jij ter afronding van week 2?

3 opmerkingen:

  1. Mijn rondeel voor week 2 (en zoals je ziet heb ik mezelf ook wat dichterlijke vrijheid veroorloofd, en de zinnen niet letterlijk herhaald)


    Hoe ik mezelf kwijtraak. En hervind.
    En - beetje bij beetje - opnieuw uitvind.
    Dat is de queeste van 2012
    waarin ik mezelf kwijtraakte. En hervond.
    De moed gehad mijn hart en waardigheid te volgen
    rust gevonden, al is het met een bloedend hart.
    Zo mezelf -beetje bij beetje - opnieuw uitvindend
    nadat ik mezelf was kwijtgeraakt. En hervond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mens, een diamant met vele facetten,
    Schrijven belicht de diamant, een spectrum, een patroon, eerst nog onbegrepen,
    Want de schrijfpelgrimage werpt ook licht op nog onbekende vlakken,
    Een mens, een complexe diamant, veelkleurig,
    Inzicht verbeteren door de lichtstraal anders op de diamant te richten,
    Waardoor oude patronen verdwijnen en nieuwe verschijnen,
    In een veranderd spectrum, een nieuw patroon, nu herkenbaar,
    Een stralende, fonkelende diamant, een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ongemerkt gegroeid
    in saaie alledaagsheid
    geworstel, geploeter, gezorg
    ongemerkt gegroeid
    ik had het niet gezien, gevoeld
    dacht er gebeurt niets, maar toch
    in saaie alledaagsheid
    ongemerkt gegroeid

    BeantwoordenVerwijderen